کتانی ورزشی رونیا اسپرت

معرفی کتانی هاتی رونیا اسپرت

کتانی ورزشی رونیا اسپرت

معرفی کتانی هاتی رونیا اسپرت

  • ۰
  • ۰

 

رشته های ورزشی مختلف به کفش های خاصی نیاز دارند، اما ویژگی های عمومی در کفش برای همه رشته ها یکسان است. علاوه بر ویژگی های متداول در کفش های معمولی که افراد عادی می‌پوشند، کفش های ورزشی باید ضمن دارا بودن آن ویژگی ها،‌ ملحقات خاصی داشته باشند یا در برخی قسمت ها عناصر بنیادی و برجسته ای را دارا باشند. سه عنصر بنیادی در همه کفش های خوب ورزشی عبارتند از:

1. انعطاف پذیری برای تمامی حرکات مختلف پا
2. ثبات یا استحکام برای حمایت و حفاظت از چرخش های ناگهانی
3. لایه گذاری مناسب برای جذب ضربه و راحتی
سایر ویژگی های یک کفش ورزشی:
1. قسمت جلوی کفش در ناحیه پنجه که فضای کافی را برای حرکت انگشتان فراهم کند
2. محافظ مچ پا که از این ناحیه محافظت می کند.
3. زبانه کفش نرم و بلند که از فشار بند یا الحاقات مربوط به آن جلو گیری می‌کند.
4. تخت بیرونی یا خارجی کفش که امکان حرکت رو به جلو، کشش و جذب ضربه را داشته باشد.
5. همچنین کف داخلی کفش باید نرم و دارای قوس مناسب برای پا باشد.
6. محافظ پاشنه پا که باید پاشنه را محکم و ثابت نگهدارد

کفش های فوتبالی

فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی است بر همین اساس بازار کفش این رشته مملو از مارک های متعدد داخلی و خارجی اعم از مرغوب و نامرغوب است. مهم ترین نکات در مورد کفش فوتبال، استوک و رویه کفش است. استوک برای جلوگیری از لیز خوردن و رویه جهت بازی با توپ.

کتانی والیبال

علاقه مندان به خرید کفش والیبال برای تهیه این نوع کفش باید به چند نکته توجه داشته باشند، یکی این که کفش والیبال باید چند ویژگی داشته باشد که مهم ترین آن ها مربوط به زیره کفش است، که لازم است از جنس کرپ باشد چرا که پرش جزو ارکان اصلی ورزش والیبال است. نکته دیگری که هنگام خرید کفش والیبال باید مورد توجه قرار گیرد، لژ آن است که باید در حدود پنج سانتی متر باشد.

کفش دو و میدانی

دو و میدانی مادر ورزش هاست و انتخاب کفش مناسب نیز برای این ورزش اهمیت خاصی دارد. مهم ترین نکات هنگام خرید کفش های دو و میدانی، توجه به زیره و لژ آن است.
وجود کربن در زیره کفش باعث ثابت ماندن پا در کفش می شود که این عامل به سلامتی پا کمک می کند، این تکنولوژی دیومکس نام دارد. تکنولوژی جدید دیگری که در کفش های تولیدی این رشته کاربرد دارد phf کفش است که باعث استحکام کفش می شود.

کفش کوهنوردی

یک کفش کوهنوردی خوب باید حداقل چهار ویژگی داشته باشد. اول این که کفش لیز نخورد، یعنی زیره آن باید از جنس مرغوب و مناسب باشد. دومین ویژگی این که آب به راحتی وارد کفش نشود، دیگر این که از پیچ خوردگی پا جلوگیری کند و چهارمین و مهم ترین ویژگی این است که رویه کفش باید به قدری محکم باشد که با سقوط سنگ روی آن، پا آسیب نبیند.

منبع:سایت رونیااسپرت

  • ۹۸/۰۹/۱۶
  • ronia sport

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی